Przejdź do treści

„Słodki, słodszy... cukrzyca!” - kampania edukacyjna

„Słodki, słodszy... cukrzyca!” - kampania edukacyjna

Treść

Trwa kampania edukacyjna „Słodki, słodszy... cukrzyca!”. Jest to program, służący promocji zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom jak dużo cukru spożywają bezrefleksyjnie i bezwiednie.

W ramach kampanii, Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z TVP oraz Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków propaguje w telewizji publicznej spot „Nie przesadzaj – nie przesładzaj!”. Ponadto, w każdy poniedziałek (przez siedem kolejnych tygodni), w programie Pytanie na Śniadanie w TVP2 autorzy kampanii pokazują jak słodko, przyjemnie, cicho i podstępnie cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu - od zakupów po przekąski, nagradzanie dzieci słodyczami, pocieszanie smutków, uciszanie napięcia nerwowego czy łatanie nudy.

Trwająca pandemia koronawirusa niestety przyczyni się do wzrostu nadwagi. Powody są oczywiste: kwarantanna, praca zdalna, mniejsza aktywność fizyczna, pogorszenie stanu psychicznego. Jedną z reakcji na pogorszony nastrój czy depresję jest zwiększony apetyt, szczególnie, gdy nie wychodzi się z domu. Celem akcji Narodowego Funduszu Zdrowia jest budowanie świadomości społecznej o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości oraz cukrzycy, a także uczyć nowych, korzystnych zdrowotnie wyborów – informują autorzy kampanii.

Materiały, w tym filmy dotyczące kampanii znajdują się na stronie internetowej „Pytania na śniadanie” i na Facebooku Akademii NFZ. 

ZOBACZ SPOT REKLAMOWY W SERWISIE YOUTUBE >>>